Welcome Guest! YouRememberThat.com is 100% FREE & fast to join! Upload, comment, create your own profile and more!



Check our brand new site TheRetroSite , although YouRememberThat will remain for quite some time we expect this new site to be our new home. Click over and create your account on the new mobile friendly and flexible site today!
Search
Search:
 
KO Magazine KO Magazine ('The Knockout Boxing Magazine,' as it was billed) was a boxing publication that at one time rivalled The Ring, the longtime stately 'Bible of Boxing,' for readership. It first appeared in 1980 as a monthly publication when pro boxing was experiencing a renaissance. KO quickly captured the attention of boxing fans with its well written stories, lengthy interviews--and especially its color centerfolds of prominent fighters. Its annual award issue was often filled with laugh-provoking absurdities. (One such kudo targetting TV's irritating boxing announcers was the Howard Cosell Talks A Lot But Says Nothing Award. The shortest TV fight of the year was given the Don't Get Up To Get A Beer Award.) Steve Farhood, who now writes excellent boxing pieces for Sports Illustrated, got his start at KO. KO eventually became a victim of boxing's declining popularity. It was eventually acquired by The Ring and absorbed into the latter. The last distinct issue of KO was published in 2006. Heavyweight champion Larry Holmes is shown on the cover of this issue from 1982.
Tags: boxing  magazine  KO 
Added: 12th July 2011
Views: 2365
Rating:
Posted By: Lava1964
Ronnie Milsap - Theres a Stranger in My House Bet you forgot this one!
Tags: Ronnie  Milsap  -  Theres  a  Stranger  in  My  House  classic  country  music  video  1980 
Added: 22nd July 2011
Views: 1087
Rating:
Posted By: Cliffy
Jay Leno As An Up And Coming Comdeian Jay just ended 22 years hosting The Tonight Show. Here he is being interviewed as a unknown.
Tags: Jay  Leno  The  Tonight  Show  Today  Show  NBC  1985  80's  Bryant  Gumble 
Added: 2nd May 2014
Views: 1105
Rating:
Posted By: Steve
Michel Lotito - Mr Eats-All One day in 1965, a 15-year-old French youth named Michel Lotito was drinking mint tea in a cafe with friends when his cup unexpectedly shattered. In an act of teenage bravado, Lotito swallowed the glass fragments with no ill effects whatsoever. Thus the odd career of Monsieur Mangetout (Mr. Eats-All) began. Within a short time, much to the amusement of his Grenoble neighbors--and the chagrin of his parents--Lotito began giving bizarre public eating exhibitions in which he would consume a variety of seemingly indigestible objects: coins, beer cans, knitting needles, crockery, and razor blades, to name but a few. He later advanced to devouring more challenging fare such as a television set, a bicycle, and a waterbed. Lotito managed his gastric accomplishments by cutting each object into fingernail-sized portions and washing them down with some sort of liquid--usually mineral water. (A true professional, Lotito always travelled with his cutting instruments nearby.) When nature called, Mr. Mangetout had no trouble "passing" the odd viands. While not performing, Lotito had a fondness for steak dinners. At the height of his career, Lotito was earning $2,000 per public appearance in venues as far away as Hong Kong. The apex of Lotito's gastronomic achievements was eating a Cessna two-seat airplane! After swallowing the last morsel in 1980, Lotito declared the propeller to be "delicious." To honor his achievement as the world's foremost omnivore, the impressed folks at the Guinness Book of World Records presented Lotito with a handsome brass plaque. Lotito ate it, of course. In 2007 Lotito died shortly after his 57th birthday of natural causes.
Tags: Michel  Lotito  omnivore  Mr  Mangetout 
Added: 2nd March 2018
Views: 734
Rating:
Posted By: Lava1964
Tony Randall Late-Life Fatherhood Controversy Tony Randall, the actor most famous for his TV role as fastidious Felix Unger on The Odd Couple, created a stir in 1997 when he announced that his second wife Heather, 25, was expecting a child. Randall was 77 years old at the time. His first marriage of 50 years, ending with his wife Florence's death in 1992, produced no children. Randall's situation was an oddity: U.S. birth statistics indicate that only about one-tenth of one percent of American children are fathered by men over 60 years old, much less someone nearing 80. Randall learned of the stork's impending visit in 1996, while rehearsing for a production of A Christmas Carol in New York City. Randall was giddily anticipating becoming a father despite his advanced age. “What I look forward to,” he said, “is when the kid is 15 and we go out in the yard to play ball. I’ll only be 90.” (Tony's arithmetic was a little bit off the mark.) But Randall never made it to 90. He was 84 when he died in 2004, leaving behind not only a 7-year-old daughter, Julia, but also a 6-year-old son, Jefferson. The mere fact that Randall was becoming a first-time father as a septuagenarian bothered a lot of people. They complained that although Randall was financially well off, he was virtually guaranteeing his children would be fatherless at an early age. Sociologists' opinions varied. Some claimed that lower testosterone in elderly men made them better suited for parenthood because they were more nurturing. Others suggested Randall was being selfish at the expense of his children's well-being. Still others maintaned it was only the business of the Randall family. After Randall's death, his widow admitted in an interview with Larry King that she had not adequately prepared her children for the likelihood of their father dying while they were young.
Tags: fatherhood  Tony  Randall  controversy 
Added: 20th August 2011
Views: 14798
Rating:
Posted By: Lava1964
Buckwheat Hoax 1990 ABC News found itself in an embarrassing position in 1990. Acting on a viewer's tip, 20/20, ABC's weekly news magazine, aired a "Where are they now?" segment about former Our Gang member Buckwheat. The story claimed that Buckwheat, whose real name was Bill English, was modestly employed as a grocery bagger at a Tempe, AZ supermarket. Immediately following the broadcast, dozens of Our Gang fans called ABC to tell the network they had been duped by an imposter. The real Buckwheat was named Billie Thomas--and he had died of a heart attack in 1980. Among the whistle-blowers was Our Gang alumnus Spanky McFarland who had worked alongside Thomas from 1934 until 1942. (Buckwheat stayed with the series until its conclusion in 1944.) Shortly after the hoax was exposed, a reporter from A Current Event interviewed McFarland via satellite from his home in Dallas while simultaneously interviewing English via satellite from Tempe. English came across as mumbling, evasive, incoherent, and thoroughly unconvincing. Moreover, English claimed to be the "first Buckwheat"--even though there was only one. The fallout of the debacle was that Lynn Murray, the producer of the 20/20 segment, was fired for doing inadequate research. Thomas's son sued ABC for damages. Hugh Downs issued an on-air apology on the following 20/20 broadcast. ABC News released a half-hearted, semi-apologetic media statement describing the situation as awkward "because English truly believes he is Buckwheat." English went to his grave in November 1994 still maintaining he was Buckwheat.
Tags: Buckwheat  hoax  Our  Gang  ABC  20/20 
Added: 21st August 2011
Views: 2898
Rating:
Posted By: Lava1964
Bad News Bears - Sitcom Flop 1979 Successful movies don't often spawn successful TV series. Take the Bad News Bears, for instance. In the television version, Jack Warden portrayed former minor-leaguer Morris Buttermaker, the coach of the Hoover Junior High Bears, a sorry bunch of youthful misfits and bumblers. Catherine Hicks played Hoover Junior High principal Dr. Emily Rappant. Phillip Richard Allen played Roy Turner, the coach of the dreaded rival Lions. Corey Feldman, Billy Jayne (then credited as Billy Jacoby) and Meeno Peluce were cast amongst the team's players, and Tricia Cast played Amanda Wurlitzer, the Bears' star pitcher. Poor writing and subpar acting doomed this series. Three episodes into the series' second season, CBS cancelled The Bad News Bears due to low ratings. A few previously unaired episodes were shown during the summer of 1980.
Tags: sitcom  Bad  News  Bears  CBS  baseball 
Added: 23rd August 2011
Views: 1501
Rating:
Posted By: Lava1964
NFL Announcerless Telecast - 1980 "We are just moments away from the kickoff of today's Jets-Dolphins game and a telecast that figures to be different. The fact that we try something different--and dare to--has been greeted with almost every kind of reaction, from good-natured humor to applause to some surprising anger." That's how NBC's Bryant Gumbel's introduced what was about to happen on Saturday, December 20, 1980: NBC was going to broadcast an entire NFL game from Miami's Orange Bowl with neither a play-by-play announcer nor an analyst. It was a meaningless, season-ending game for two mediocre NFL teams, but Don Ohlmeyer (pictured here) turned it into a happening. Ohlmeyer was the first producer of Monday Night Football. He produced and directed three Olympics, won 16 Emmy awards, and is a member of the Sports Broadcasting Hall of Fame. Based on his years of experience, Ohlmeyer always believed that sports announcers talked too much. Here was an attention-seeking vehicle that would drive that point home. Ohlmeyer also thought the gimmick might be a way to boost ratings points out of an otherwise unattractive matchup. Dick Enberg, who was one of NBC's lead football announcers at the time, was not amused. He was worried. "My first reaction was of incredible nervousness," he recalled. "We're paid to talk, so all of us want to fill the air with lots of exciting words. We all gathered together, hoping that Ohlmeyer was dead wrong. I mean, he was flirting with the rest of our lives. What if this crazy idea really worked?" The game, won by the New York Jets 24-17, featured only sounds that could be picked up by on-field microphones, the referee's calls, plus the usual announcements from the Orange Bowl's stadium announcer. To compensate for the absence of TV announcers, NBC went overboard on its graphics and pre-recorded soundbites of players and coaches. It was a onetime experiment that was largely mocked by TV critics. Surprisingly, though, comments received at NBC's switchboard were about 60% favorable.
Tags: NFL  NBC  announcerless  telecast  Don  Ohlmeyer 
Added: 30th August 2011
Views: 1887
Rating:
Posted By: Lava1964
Enjoli Perfume Commerical Tags:         ad          commercial          70s          80s          retro          women          cosmetics          perfume          scent 
Added: 14th September 2011
Views: 1439
Rating:
Posted By: pfc
Proctor and Gamble Logo Controversy Proctor & Gamble's former logo originated in 1851 as a crude cross that barge workers on the Ohio River painted on cases of P&G star candles to identify them. P&G later altered this symbol into a trademark (shown below) featuring a man in the moon overlooking 13 stars. It was said to commemorate the original 13 American colonies. Nobody seemed bothered by it for more than a century. In the mid-1980s, though, the company received unwanted media publicity when wild rumors spread that the moon-and-stars logo was a satanic symbol. The odd accusation was based on a particular passage in the Bible, specifically Revelation 12:1, which states: "And there appeared a great wonder in heaven; a woman clothed with the sun, and the moon under her feet, and upon her head a crown of 12 stars." P&G's logo consisted of a man's face on the moon surrounded by 13 stars, and some claimed that the logo was a mockery of the heavenly symbol alluded to in the aforementioned verse, thus construing the logo to be satanic. Where the flowing beard meets the surrounding circle, three curls were said to be a mirror image of the number 666, or the reflected number of the beast. At the top and bottom, the hair curls in on itself, and was said to be the two horns like those of a ram that represented the false prophet. These interpretations were strongly denied by company officials, and no evidence linking P&G to the Church of Satan or any other occult organization has ever been presented. The company unsuccessfully sued Amway from 1995 to 2003 over rumors forwarded through a company voicemail system in 1995. In 2007 P&G successfully sued individual Amway distributors for reviving and propagating the false rumors. Tired of the controversy, the moon-and-stars logo was discontinued by P&G in 1985.
Tags: controversy  Proctor  and  Gamble  logo  santanism 
Added: 30th September 2011
Views: 10672
Rating:
Posted By: Lava1964

Pages: 44 45 46 47 48 49 [50] 51 52 53 54 55 56 of 62 | Random